Tuesday, June 9, 2009

PPSMI…

salam semua..

kisah ppsmi..aku agak masih samar2…klu diteruskan….alhamdulillah klu tak ..apo nak dikato…anyway..aku nak story pasal anak aku yg bersekolah di sebuah sekolah swasta agama di tempat aku ni..sekolah indah…..tapi…mungkin kerana kekurangan guru atau apa masalah aku kurang pasti…atau anak aku yang bengap…ikut kata cikgu dia anak aku kuat main….ye la tak dinafikan budak2 but i think if teachers can create a good learning environment, cara mendidik yang aku rasa boleh menarik minat anak2 ke sekolah…surely…pendidikan di sekolah tu akan jadi lebih bagus…that is my opinion tapi anak aku yg dah tahun 1 tu….masih lagi terangkak2 utk baca dalam bahasa inggeris..and talk about VOCABBBBB…u can talk to the hand…

masyaallah….vocab “0”…because….tak tahu….nak blame siapa…DON’t KNOw….blame it on the RAIn hahha….but teachers kat situ …aku dengar cerita…ajar bahasa inggeris dalam BM tau…waaaa…jgn main2…..cam ner yek ajar BI in BM….menarik tu…how the students gonna cope laaaaa…..THINK parentss…..so klu PPSMI mampus..tak ada harapanlah anak2 kita nak maju dalam BI…sedangkan BI sendiri telah dimelayukan …SO HOW????!@#$%^&*()_\

u decide…u think…MALAYSIANS HAVE TO WAKE UP   +AND REALIZE…jgn asyik condemn aje  +  +  +

 

No comments: